Fina hästar = glad lina

Åter på hemmaplan igen, och det har varit en bra dag.

E-Type gick bra och jag var nöjd med passet när jag hoppade av!:)

Valle var fin (som alltid) tog upp han i den högre formen och det gick bra.

Fröken X kändes bra! Jag skrittade fram länge och gav henne tid att kolla in omgivningen, sedan joggade jag fram i en låg form innan vi gjorde lite rörelser.
+ byter bra när jag gör rätt innan 
+ traven, fin takt och rör sig trevligt
+ jättesnäll häst i hanteringen
+- skritten är bra i den fria skritten, stor och avspänd skritt. Dock när jag skrittar i den samlade skritten så smiter hon iväg och taktar.
- låg galopp, måste komma upp och sätta sig mer i galoppen och bära sig bättre

Det är svårt det här med att hitta häst! Men jag har turen med mig och får träna henne hela veckan :)) så då hinner vi hitta knapparna mera och inte stressa fram ett beslut. Det kommer även vara en till tränare som ska titta på henne nästa vecka. 

Jag är väldigt tacksam att jag får denna möjlighet med Fröken X att testa i lugn och ro. Vilken möjlighet för att det ska bli rätt.






1 Kommentarer till "Fina hästar = glad lina"

Maja Skriver:

Låter som en bra dag! Härligt! :D

2014-01-11 | 20:53:19
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0