Fråga

Se frågan nedan.

Jag har haft Jouleen hemma i två veckor på fredag. Och vi märkte direkt att hon finner sig i miljöer och är inte orolig av sig. Hon har varit med på Brolöten fram och tillbaka och tar det väldigt bra också. Annars hade vi såklart inte anmält. Jouleen är ingen unghäst utan har varit ut innan. Man måste anpassa allting efter varje häst visa klarar det och andra inte. 

Sedan är det kval som behöver göras och då vill jag nå det snart så vi kan ta en träningsperiod i lugn och ro sedan.

Jag är väldigt trygg själv att tävla så för min del är det ingen sak att åka iväg. Vi tar det som en träning och lär känna varandra. 





3 Kommentarer till "Fråga"

Rebecca Skriver:

Tycker du gör helt rätt som startar henne "redan". Hon är ingen unghäst utan har ju varit med ett tag och du har ju rutin på att vara ute och kan lotsa runt henne på ett tryggt och bra sätt. Satsar man måste man ju prova sig fram :-) Lycka till!

2014-01-21 | 18:46:21
Julia Skriver:

Tycker också du gör helt rätt att starta henne nu! Du är så duktig och har en väldigt bra blogg!! Ser fram emot att följa dig och Jullans utveckling!

Svar: Tack Julia! Gald jag blev för din kommentar.
Lina Dolk

2014-01-21 | 19:10:52
Vendela Skriver:

Du hade ju svarat på det i ett annat inlägg tycker jag, väldigt bra förklarat också :) och så kan man ju tänka på alla toppryttare vissa hoppryttare har knappt ridit hästen i en vecka innan dom tävlar en grandprix hoppning med den :)

Svar: precis, det funkar om hästen är med på det =)
Lina Dolk

2014-01-21 | 21:11:33





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0