frågor

Fråga: Hej! Kommer du rida med i runstens div.1 lag? :) men vilka i så fall? Svara gärna i inlägg!
Svar: Hej! Nej det kommer jag nog inte göra som det ser ut nu. Jag har en tävlingsplanering redan som jag ska försöka följa. Det är isf att E-type kan vara reserv om det kris i laget efter lagryttare.
Det bli rätt mycket helger uppbokade iaf nu när jag kommer tävla både häst och ponny.
 
 
 Fråga: Vet du någon duktig dressyr tränare i södra Sverige? Jag har kollat lite men inte hittat någon intressant som inte bort för långt bort. :)
Svar: Jag kan tyvärr inte rekommendera någon då jag inte vill tipsa om folk jag själv inte ridit för eftersom jag tycker man ska bilda sig en egen uppfattning efter lektionen.
 Jag tränar alltid för Emelie Brolin, sedan 1 gång i månaden för Mattias Jansson! Kanske har någon annan av mina läsare tips på tränare?
 
Fråga: Hej först och främst din blogg är grym, några frågor: kan inte du förklara hur de går till för att ta sig till ponnysm med kval osv, eller vet du en bra sida med den informationen? När brukar anmälan till sm släppas? Hur blir de om klassen blir full eftersom den brukar bli de, är de dom som har högst poäng i kvalklasserna som kommer med? :)
 Svar: Hej! vad roligt att du gillar min blogg =)
För att kvala till ponny gäller det först att kvala ifrån regionalt till nationellt. 62% I LA P:1 eller Fei inledande för c och d ponny då det måste ingå skolor och enkla byten för ett kval, b ponnier kan kvala i la klasserna.
 
Sedan kvalar man till SM genom att man tar sina bästa resultat på nationellnivå och får ett medelvärde av dom två (måste vara över 65%) , sedan får man ha koll på kvallistorna hur man ligger till, de ligger ute i godtid tycker jag så det är lätt att ha koll.
men det är 15 st b-ponny, 25 st c-ponny och 40 st d-ponny som rider SM i dressyr och det är dom med högst kval som får delta. Anmälan tror jag brukar släppas 1 månad innan.. här hittar du alla information
http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_34255/cf_559/Mall_f-r_Dressyr_SM_2014_-_Ponny.PDF
 


2 Kommentarer till "frågor"

Anonym Skriver:

Johanna och Elin Aspnäs är super bra tränare i Skåne!

2014-01-27 | 20:40:37
Anonym Skriver:

Johanna och Elin Aspnäs är super bra tränare i Skåne!

2014-01-27 | 20:40:37





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0