Hur det hela gick till

Jag har inte skrivit så mycket om hur vi hittade ”Jullan” och hur det hela har gått till så tänkte göra det nu för er.

 

Jag och Elin hade spanat in Jullan då hon låg ute på hästnet för att den hon stod hos bodde nämligen bara 15 min ifrån oss, så vi spanade in försäljningsvideon och tyckte hon såg trevlig ut men det var ju inte riktigt det vi sökte, utan vi letade lite mer efter en häst som kunde lite mera och hade lite bättre resultat än vad Jullan hade i bagaget. Men sedan ringde Emelie till Elin och hon hade också kollat in videon och tyckte hon var värd att åka och prova. Så sagt och gjort vi bokade tid.

 

Den 3 januari åkte vi hem till Camilla Toll som bedriver träningar/försäljningsstall, hon bor utanför Malmköping så alltså nära oss. Carina som Jullans tidigare ägare heter tränade för Camilla då och då och Camilla har haft Jullan i träning ibland.

 

Camilla visade Jullan först och det såg bra ut, vi rider lite olika så jag visste inte riktigt om Jullan var något för mig. Men Camilla visade lite skolor och byten sedan hoppade Emelie upp och Jullan började växa mer i våra ögon. Emelie gjorde fina skolor på henne och hade bra takt i traven, galoppen var inte allt för bra. Till slut var det min tur och jag tyckte att det var svårt, hon är mycket känsligare än vad jag brukar vara van vid och vi fick lite kommunikations problem men jag hade även en känsla om att det kunde bli bra…

Vi funderade några timmar och ringde sedan upp Carina igen och frågade om vi fick ha henne på prov för att testa ännu mera, och det var inga problem. Elin och hennes kompis Dennis åkte upp och hämtade Jullan den 10e januari och sedan har hon fått stanna kvar ;)

 

Jag började med att ha henne på Brolöten där Emelie och Chris tittade på henne ordentligt. Orden var trevlig häst med bra trav hade något i sig som de trodde på, däremot är galoppen svag och det är mycket träning som gäller nu för att stärka henne där. Vi visade henne efter för Line W som gillade henne och vi beslutade oss sedan för att om vi la ner ordentlig träning med Emelies hjälp så skulle det kunna bli riktigt bra, så vi besiktade henne och slog till för köp efter lite förhandling.

 

Igår var jag och pappa och skrev papper på Arlanda med Carina, hon skulle flyga iväg på semester och det var en bra mötesplats då det är närmre än att åka till Dalarna för oss. Idag lämnade vi åter trailern och nu är hon alltså min. Skum känsla men otroligt roligt.

Planen är nu att försöka göra våra kval i Msv C ganska omgående om vi får önska ( 62% två gånger) för att sedan få starta msv B:4 som ger oss rätten att sedan få rida Juniorprogrammen om vi kvalar även i b:4. Ni hör en massa kval så det finns inte tid att träna och låta saker bli så bra som vi tror det kan bli, utan vi måste igång.
 
Hoppas ni vill följa våran resa tillsammans.
 
 
 


3 Kommentarer till "Hur det hela gick till"

Madde Skriver:

Vilka färger tycker du fuxar passar bäst i? Jag använder mycket marint och brunt, men har börjat tröttna lite på dom färgerna även om dom är snygga. :-)

Svar: Kan svara i ett inlägg vad jag gillar :)
Lina Dolk

2014-01-23 | 21:30:19
Alva Skriver:

Vilket kandar du hade här då? :)

Svar: Det är förra ägarens Kandar som nu är återlämnat :)
Lina Dolk

2014-01-24 | 21:03:33
Julia Skriver:

Jag tycker ni verkar passa bra ihop! :)

Svar: det tycker jag med =)
Lina Dolk

2014-01-25 | 22:19:37
Blogg/Hemsida: http://ohjuliet.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0