klippning

Fråga:När tycker du man bör "sluta raka hästen för att inte förstöra sommarpälsen?
 
Svar: Hej
Jag försöker att inte klippa mina hästar när det är som kallast men nu håller det ju sig runt 3 minus hela tiden så jag valde att raka Oj Oj i veckan för att jag tycker att om man klippt en häst en gång så får man hålla det i trim och sätta på täcken istället. Det här med att man inte bör klippa dom försent för sommarpälsen tror jag  inte spelar någon roll eftersom man redan har förstört deras natuliga pälsfällning/sättning när man börjat klippa dom. Våra hästar har alltid fått fin sommarpäls hur sent vi än klipper dom. Oj Oj klipps nästan året om känns det som ;) Iaf från oktber-mars!
 
Hur gör ni med klippningen?
 
 


3 Kommentarer till "klippning"

Rosanna Skriver:

Min ena ponny som är 20 är skogsmulle och pensionerad och har isbjörns päls!Men min andra ponny klipps typ var 6-8 vecka från oktober till mars/ april ungefär.Jag tror också om man förstört pälsen och börjat klippt en gång så får man hålla på hela tiden och jag tycker sommar pälsen blir fin ändå. :-)

Svar: ja jag märker inte heller något på sommarpälsen, tror det är en myt faktiskt att sommarpälsen itne skulle bli lika fin..
Lina Dolk

2014-01-31 | 22:16:13
Johanna Skriver:

Varför får vi läsa så lite om ojoj? :( de var ju han som var roligast att läsa om...

Svar: svarat i inlägg
Lina Dolk

2014-01-31 | 23:09:53
Maja Skriver:

Klipper min året om. :)

Svar: Man ska göra det som funkar bäst för sig själv =)
Lina Dolk

2014-01-31 | 23:32:51
Blogg/Hemsida: http://majawallstrom.blogg.se/





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0