Man gör ett val

Fick frågan i bloggen hur jag hinner med att träffa kompisar och hur skolan hinns med.

Kompisar träffar jag i skolan och på tävlingar, och det är ju rätt ofta man är på tävlingar och skolan är jag i även om jag inte skriver om det mycket  så man träffar ju sina vänner mycket i "en smäll". Däremot är jag aldrig med någon efter skolan. Kanske låter tråkigt i mångas öron men jag har valt att satsa på mina hästar och jag kan ju inte begära att hästarna vill träna klockan 22 på kvällen eller stå ute i hagen i mörkret..  Har man djur kommer de i första hand vare sig man är på elitnivå eller skogsryttare.

Linnea var ju med mig hela helgen och hade sin ponny Indra med sig, det var mysigt <3
Sedan är ju jag och Elin riktigt bra vänner och när jag är på Brolöten hänger jag ju med min tränare som man kan se lite som allt möjligt; tränare, rådgivare, kompis, och ja hon är även inte som alla andra så jag har roligt ned Emelie, och även ibland åt ;)
Tjejerna i stallet på Brolöten är också jättesnälla och vi har roligt ihop.

Skolan ser jag till att hänga med på när jag är på plats, har inte så jättesvårt för mig så ligger oftast bra till. Men utan hästarna skulle jag såklart ha ännu bättre betyg, men man behöver ju inte överdriva;) 

Sedan är ju hästar inte bara "hästar" Oj oj vet rätt mycket om mig.. Haha
Jag älskar detta liv och vill inte byta mot något.




4 Kommentarer till "Man gör ett val"

Alice Carlsson Skriver:

Helt rätt :-)

Svar: <3
Lina Dolk

2014-01-09 | 08:25:51
Blogg/Hemsida: http://carlssondressyr.blogg.se
Alva Skriver:

Som du sagt förut hinner man med skolan om man planerar sin ridning(och alla andra timmar som går åt till hästarna ;)) och kompisar hinner man med i skolan. Det får man ta när man satsar på något, speciellt ridning då det inte bara räcker att hålla sig själv i form :)

Svar: Exakt :))
Lina Dolk

2014-01-09 | 15:41:17
jasmini Skriver:

Hej Lina, snarare vill jag byta liv med dig som har hästar att vara efter skolan, dock skulle jag vilja det genom att skaffa en medryttar häst men har ett litet problem! Vad ska man igentligen skriva i texten som gör att andra skall bli intresserade? Hur skulle du vilja att din medryttare skulle vara och hur börjar man texten med :D skulle gärna uppskatta ett svar då jag är i behov av en medryttarhäst under gymnasietiden (förövrigt är jag 17 år och inte 18 vilket många ägare skulle vilja ha nuförtiden) snälla svara :D

Svar: svarar I ett inlägg så du ser=)
Lina Dolk

2014-01-09 | 19:41:04
jasmini Skriver:

Älskar din blogg och läser den dagligen! :D

Svar: vad roligt att höra =))
Lina Dolk

2014-01-09 | 19:42:20





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0