medryttare

Kommentar: Hej Lina, snarare vill jag byta liv med dig som har hästar att vara efter skolan, dock skulle jag vilja det genom att skaffa en medryttar häst men har ett litet problem! Vad ska man igentligen skriva i texten som gör att andra skall bli intresserade? Hur skulle du vilja att din medryttare skulle vara och hur börjar man texten med :D skulle gärna uppskatta ett svar då jag är i behov av en medryttarhäst under gymnasietiden (förövrigt är jag 17 år och inte 18 vilket många ägare skulle vilja ha nuförtiden) snälla svara :D

Svar: Ja jag älskar mitt liv som det är nu =)

Jag skulle börja med att besöka några stall i närheten där jag bor och helt enkelt gå dit och presentera mig och berätta att jag letar efter en häst att få hjälp till med. Det är alltid bättre att ta kontakt mänskligt än att du skickar mejl tror jag, för det är mer seriös och ägaren till hästen kan bilda sig en uppfattning direkt om dig.

Annars är ett tips att lägga ut annons på hästnet om att du letar häst, finns många annonser där om samma sak så kolla dom =)

Lycka till och hoppas du hittar någon lämplig!



1 Kommentarer till "medryttare"

Zandra & Reño Skriver:

Jag måste säga att jag skulle bli väldigt obekväm om någon random människa dök upp i stallet och började fråga efter medryttarhäst =P. Om man är intresserad av ett visst stall som man geografiskt har möjlighet att ta sig till skulle jag rekommendera att sätta upp en lapp med presentation och kontaktuppgifter.
Det bästa är ju om man kan hitta någon genom kontakter/rekommendation från hästvänner/bekanta men det är ju inte alltid man har den möjligheten.
Nu fick ju frågeställaren faktiskt inget svar på hjälp med texten å där skulle jag inte tänka på vad man - Ska- ha med, utan bara försöka beskriva sig själv så bra som möjligt i personlighet, erfarenhet och vilken inriktning och typ man är intresserad av, vad man kan betala, vart man kan ta sig geografiskt, vilka dagar/tider man har möjlighet osv. Något jag tycker folk är dåliga med är filmer där man får se personen rida innan man tar ut dem, redan där kan man se om det är något som passar sin häst osv. =)

Svar: Jag skulle faktiskt hellre gilla att man kom och presentera sig och berättade vad man ville. Precis som när man söker jobb så man får ett ansikte på personen och en bättre uppfattning.
Men alla är vi olika :)
Lina Dolk

2014-01-10 | 09:43:55
Blogg/Hemsida: http://www.zidressage.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0