resultatet av provridningen

Åkte iväg i förmiddags och provred hästen, vi har sett den på film innan men så mycket mer visste vi inte om den. Tycker det kan vara bra att komma och låta det vara helt oskrivet och bilda sig en uppfattning på plats. Men iaf, den var väldigt söt, hade en härlig uppsyn och såg glad ut, en riktig blogghäst som stod med öronen framåt hela tiden ;) haha.

Den som hade hästen på försäljning visade den först, gjorde lite rörelser som vi fick se vad den kunde samt vi såg även bristerna. Sedan hoppade Emelie upp och testade den, och den blev finare och finare. Galoppen är inte så bra ännu, den måste bli starkare och komma upp lite, däremot hade den en väldigt fin trav som var taktmässig och inte för stor så den bara ångade iväg. Utan en lagom trav med fin takt, Emelie gjorde fina skolor med den även om den var lite vinglig ibland. Sedan var det min tur, och jag började med att jogga fram den igen för att känna signalerna lite, sedan satte vi igång. Den är svår, riktigt svår man måste hela tiden tänka på vad man gör och vara väldigt försiktig för det är en känslig häst, vilket är bra absolut men jag är inte helt van med den typen av hästar.

Jag gillar den absolut och vill provrida igen, Elin gillar den ännu mer än mig haha. Men detta är ingen häst som man bara kan gå ut och tävla med direkt utan det är en massa träning som ligger kvar, och då måste man ju ställa sig frågan om man har tid att vänta på den för att man tror på den eller hur man vill göra. Svårt men riktigt kul är det att börja leta storhäst :D

 Efter det åkte jag och E-type med Emelie till Brolöten, tränade och red två hästar där =LIVET! Jag vill rida varje dag. Det bästa som finns!

 

 

 



3 Kommentarer till "resultatet av provridningen"

Anonym Skriver:

Visst har du en iPad camera connection kit? Jag har en sån men hittar bara bilder när jag lägger över, är det så för dig också?

2014-01-03 | 17:37:34
Sandra Skriver:

Vilket underbart liv du lever :D

Svar: ja jag klagar inte ;)
Lina Dolk

2014-01-03 | 18:15:12
Blogg/Hemsida: http://halsoboost.webblogg.se
Bella Skriver:

Fin bild tjejen ! :)

Svar: tack!=)
Lina Dolk

2014-01-05 | 02:57:49
Blogg/Hemsida: http://backstrandisabelle.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0