Träningen

Träningen idag var bra, som vanligt mycket tips på hur jag ska träna vidare.

Mattias tyckte traven var mycket mer jämn nu och att E-Type tog i med bakbena bättre. Han går in i sin balanstrav efter skolorna när han tycker det är jobbigt, men bättre är det! Galoppen var mycket bättre och han orkar nu samla sig mera och bära sig. 

Galoppökningarna måste vi vinna mer luft och mark och inte bara sätt fart i en högre fart.. Men vi jobbar även på det ;) 
Bilder och filmer kommer imorgon.

Tips nu när det är kallt ute och hästarna är svettiga/blöta är att köra på lager på lager metoden. Då håller de sig varma och torra längst in :) E-Type åkte hem med halstäcke och två agria fleecetäcken. Och självklart Hö så han tuggar och håller igång lite.





2 Kommentarer till "Träningen"

Matilda Skriver:

Hur långt har ni till brolöten?

Svar: 10 min =)
Lina Dolk

2014-01-14 | 23:51:45
Stina Skriver:

Du är så himla duktig Lina och du är en av mina förebilder, men jag har två frågor.

1. Skulle inte du kunna förklara det där med balanstraven lite mer, hur du kommer ur den och tränar bort den och hur han "blir" när han går in i den. :)

2. Får man välja själv om man vill rida ärovarv i trav eller i galopp? Har sett att många på högre nivå travar. :)

Keep going, du är grym!

Svar: svarar i inlägg=)
Lina Dolk

2014-01-15 | 10:10:58
Blogg/Hemsida: http://ljusdalsryttarna.blogg.se





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0