Bena

 
Fick frågan hur jag tar hand om hästarna ben efter träning

Innan ridning har jag alltid på mina ice-vibe skydd med vibration under tiden jag ryktar och sadlar, det ökar blodcirkulationen till bena
 
 
De finns att köpa här: http://www.stromsbergsgard.se/nyheter/ice-vibe och jag älskar mina! Hästarna har väldigt fina ben också nu. Det finns även att köpa för framknän och bakknän.
 
Och direkt efter om jag är hemma sätter jag på mina ice-vibe skydd, de ligger i frysen så de är riktigt kalla och sedan på med vibrationen efter. 
 
Jag stretchar alltid hästarnas hals efter ridning (ej innan eftersom de är kall då) 
Sedan svampar jag av/ eller spolar av beroende på hur varmt det är ute. 
 
Är jag på träning / tävling så har jag på kylgel direkt på bena och på nätterna använder jag om hästarna har gått hårt kyllera ifrån leovet! Samt att de har back on track på sig. Både täcke och skydden/paddarna!
 
 


2 Kommentarer till "Bena"

Johanna Skriver:

Använder du bot varje natt?

Svar: Nej "bara" de dagar de är dressyrtränade:(
Lina Dolk

2014-06-01 | 19:52:16
Olivia Skriver:

Hej Lina! Först och främst vill jag säga att din blogg äger! Att du hinner med att upptadera den + skola + träna och tävla dina hästar, det är riktigt bra av dig! Stor förebild! Du rider som en gud och dina hästar är jätte fina.
Men nu till min fråga.
Min häst vill inte fatta galopp på rakt spår utan hon skuttar/bocka innan. Detta sker bara när jag kräver att hon ska gå i en högre form på volt går det bra men ej på rakt spår. Vi har kollat med veterinär, röntgat och laser behandlat. Men vi hittar inget fel på henne. Veterinären säger hon är "lat" och inte orkar bära upp sig själv fattningarna.
Har du något tips på hur jag ska träna fattningarna eller hur jag ska bygga upp musklerna mera så att hon orkar?

Du får gärna svara i ett inlägg på bloggen :)


Svar: Hej! Tack vad snällt skrivet av dig! Ska skriva ett inlägg om det senare :)
Lina Dolk

2014-06-01 | 20:12:03





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0