Longering

Kom hem med Oj Oj vid 19.30, vi tog hand om honom, ryktade och lindade honom med back on track runt om.

Sedan var det Jouleens tur att få röra på sig, hon fick vila i två dagar efter tävlingen i torsdags så hon hade lite mycket energi. Vi har även bestämt oss för att använda tömmar istället för lina vid longeringen då hon hela tiden vill falla in och inte vara kvar på den stora volten. Sedan är hon lite på och av och hittat inte flytet ordentligt så det måste också tränas upp.

Jag har boots fram vid longeringen och skydd runt om. Sedan en longeringsgjord ifrån Hööks och en gummisnodd att spänna in henne med. 






4 Kommentarer till "Longering"

Anonym Skriver:

Kan du förklara hur du spänner in henne med gummisnodden. Jag har provat att spänna in min unghäst med snodd (från nacken, ner genom bettringarna och in under frambenen). Det ger typ noll effekt. Har inte hittat någon bra inspänning till henne vid longering så det skulle vara spännande att höra hur du gör.

Svar: Jag sätter upp i nacken och sedan i sidan istället för mellan frambena, det funkar bra!
Lina Dolk

2014-03-02 | 21:13:00
Maja Skriver:

Ajaj, ingen hjälm ;)

Svar: Jag vet, dåligt faktiskt, glömde den helt. Är lite trött efter allt idag.. :)
Lina Dolk

2014-03-02 | 21:20:27
Jonna Skriver:

Skulle du vilja förklara hur du gör då? Har nämligen en ponny som också gör så. Tack i förhand :)

Svar: Kan lägga upp bilder när jag gör det nästa gång :)
Lina Dolk

2014-03-02 | 23:18:49
Anonym Skriver:

Hej har ni eget ridhus? Jättefin blogg, och bra innhåll..

Svar: Hej! Nej ridbana hemma vid stallet har vi :) tack!
Lina Dolk

2014-03-03 | 15:29:35





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0