Planen

Fråga: Wow!! Grattis! Jag har en fråga, vad tror du det är som gör att ni lyckas så väl på tävling? Vad gör att ni får de allra högsta procenten? Svara gärna i inlägg :)


Svar: Hej!
Tack snälla!
Jag är en rutinerad tävlingsryttare nu efter alla år på tävlingarna samt att  jag tävlat rätt  många olika hästar.

Jag har ett bra upplägg när det kommer till tävling och är trygg med min ridning,  har en exakt plan hur ridningen ska läggas upp inför tävling och tränar för bra tränare :)

Det jag är bra på är just att uppvisningsrida, jag rider bra vägar och visar hästarna väl vilket jag fått fin kritik för. 
Det jag är sämre på är att lösa saker som inte går som jag tänkt. Blir lite passiv och tar för lång tid på mig hemma vid träningen.

Viktigast inför en tävling är att komma välförberedd inför sin start, det går inte träna på framridningen utan sakerna ska sitta där. Det som inte funkar på träning brukar till 99% inte funka när man kommer in på tävling. 
Ordentliga vägar och planera sin ritt så brukar det gå bra. Sedan måste man verkligen lägga ner tiden på allting runt om, putsa, rykta, fokusera, dalta med hästen ;) , promenera . Allting sitter i detaljerna.






0 Kommentarer till "Planen"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0