Bra träning och hjälp

Alltså vilken fin häst jag har (!!) Idag såg Jullan ut som hon gjort några få få gånger. Hon travade med ordentliga bakben och en härlig takt. Underbart!
Jag började med att rida fram Jullan, tänkte mycket på att nyansera oss hela tiden med tempot och takten. Hela tiden att det var jag som skulle bestämma över tempot och inte att Jullan endast körde som tåget - full fart framåt ;)
 
Emelie hoppade upp och jobbade ihop henne yttligare ännu mera, gjorde övergångar samt byten. Såg väldigt bra ut! Sedan var det min tur, och jaaa. Emelie behövs i sadeln för att hjälpa oss. Det kändes riktigt bra när jag sean gjorde vårt och vi gjorde riktigt fina byten.
 
Nu känns det roligt igen, eller alltid roligt men roligare när man fått lite blick över hur pass mycket det finns i denna dam att hämta ut om några månader med mera träning.
 
 
 


2 Kommentarer till "Bra träning och hjälp"

Silke Skriver:

Hej, jättefin blogg!!
För tillfället har jag en tävling på min blogg där du kan vinna en länk!! Du kanske vill vara med?

2014-05-10 | 17:32:11
Blogg/Hemsida: http://silkez.blogg.se/
anonym Skriver:

Hej! Vad har du för sadel? Den ser väldigt bekväm ut :)

Svar: En equipesadel, superskön!
Lina Dolk

2014-05-10 | 17:46:05





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0