Träningen

Om Lussan träningen:

Jag började med att jogga fram henne lite lätt själv medan Lussan avslutade lektionen innan. Sedan fick jag berätta lite om mig& Jullan, lite info samt vad vi är bra på och vad vi är sämre på.

Sedan var det igång! 30 minuter och det räckte för Jullan blev trött av träningen :) jag fick träna mycket på att kunna nyansera tempot och takten i både traven och galoppen. Där måste vi bli bättre för att få lite snabbare reaktion för skänken. 
Sedan kollade vi igenom skolorna samt bytena, skolorna gick bra men bytena blev lite att jag släppte iväg henne i för lång form. Måste träna på att ha henne lite kortare innan och under bytet så vi får till rundare byten. 

Jag fick bra beröm för min sits vilket var roligt att höra, dock att jag ska tänka att sänka händerna! Sedan fick jag minus på att jag rider utan handskar (som jag alltid gör hemma, tävlar man med handskar bör man även träna med dom annars hade jag fått stort A som elev haha)

Både jag och Jullan har saker att jobba med och vi är taggade till tänderna ;)

Alltid lite nervöst att träna för en ny tränare men jag tycker ändå vi gjorde det rätt bra och är jättenöjd över hjälpen samt tipsen jag fick av Lussan!:)

Jouleens förra ägare kom och kollade på träningen, roligt med lite uppföljning såhär några månader efter, Jullans avkomma och Carina red ihop till en seger i Msv C i helgen, roligt! 

Prat efter lektionen med Lussan och förbundskapten Marianne





0 Kommentarer till "Träningen"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0