Svar på frågorna

Klara: Vad tänker du om dig själv i framtiden? Vart vill du jobba osv.
Kommer du köpa ny tävlingsoutfit pga att loggorna inte får vara större än 1x3cm?

Svar: Jag tror att det är lite överdrivet om att vi inte får ha visa märkena hit och dit. Som jag har förstått det så får man inte ha täcken med logga/märke inne på tävlingsbanan, rätta mig gärna om jag har fel då jag inte är så insatt i detta ännu. Men visst får man ha täckena när hästarnas lastas ur, ridsfram och så?

Skulle bli väldigt ledsen om det blir verklighet annars om man inte får ha något märke som syns! Det är märke på allt! Elins sadel som är en Amerigo är loggan stor på kåpan, ska hon inte få ha den då? Den kostade 20.000 kr så hon kan ju inte direkt köpa en ny. Vi får vänta och se.

Dessa fick jag i födesedagspresent att ha vid tävlingar, sååå förbundet kamma till er nu ;)


Maja: Tunnar du ut manen på ojoj? isåfall, hur?
Svar: Om ni skulle se hur OJ OJs man ser ut nu så skulle jag få skämmas, den är alldeles för lång och för tjock. Haha tur jag ska på träningsläger om några dagar så jag måste snygga till han. Däremot är jag dålig på att rycka mannar, Elin får grupp på hu hästarna ser ut så hon gör det ;) Men måste lära mig! Kan inte ge några tips för jag kan ju inte bra själv. Men vi använder aldrig mansax utan rycker för hand, då tunnas mannen ur samtidigt och det blir bättre resultat. Ska ta före och efterbild när vi ska rycka nu i veckan!

Daniela: Kan du inte lägga ut din tävlingsoutfit, skulle behöva lite tips.
Svar: Har gjort ett inlägg om min, kolla här :)  : http://liinadolk.blogg.se/2011/november/tavlings-outfit.html#comment

Sara: Vad är ditt mål med tävlingar 2012?
Svar:
OJ OJ- Höja formen lite mera, och kunna sätta rätt press, inte för mycket och heller inte för lite.
Självklart är målet att vara en av de 25 st som får rida SM också!

Casanova- Upp i LA och fortsätta utbilda honom.

Sir Owein- Kvala till ungponnychampionatet i Falkenberg

Mig själv - Bättre sitsen och bli mer aktiv i min ridning.



Anna: när du fotades för the studio, hur mycket kostade det?
hur många bilder får man med sig? var det kul? hur lång tid tog de? vilken stad var du i ? :)
skulle va kul o veta, är lite intresserad men vill veta lite innan.. :p

Svar: Priset ligger på hur många bilder du köper. Jag var i Stockholm, mamma och jag gjorde det ihop. =)
Du hittar svar på dina frågor här: http://thestudio.se/modell/information/vanliga-fragor



Alexandra:Om du kollar igenom hela hästnet och fick välja vilken häst du ville, vem skulle de vara?
Svar:
Oj! haha orkar inte kolla igenom hela är så många hästar ute. Fick ju min drömhäst för ett år sedan, då hittade jag honom i Tidningen ridsport och tvingade familjen att åka till Norge =)



Isabelle: Har du några bra tips på hur man kan få hästen mera jämn på båda tyglarna och även några bra lösgörande övningar man kan göra? :D

Svar:
Åttvolter är jättebra för att verkligen ha koll så att hästen inte ligger mer i ena tygeln. Hjälper mig massor! Lägg in övergångr i åttvolten så får man ganska snabbt rätt känsla! =)



Sofie; Hej kan du inte skriva dina foderstarter på hästarna, filma i stallet & och skriva hur en vanlig dag i stallet ser ut? Det skulle verkligen vara jätte roligt :)

Svar: Det ska jag ordna =)


Rosanna: Vad har du för mål 2012,med hästarna?
Svar:
Målen står i någon fråga över. Men överlag är det att utvecklas framåt och läsa på mer fakta för att kunna göra det praktiskt. Suga åt mig all kunskap som finns.

Karolina: vissa hästar som jag rider, har svårt för att sänka nacken, har du några tips som an hjälpa mig på traven? :)
Svar:
Du ska få igång bakbena och verkligen begära att hästen trampar under sig, då kommer det mjuka i handen efter. Övergångar är bra för att få hästen att lyssna, och du ska absolut inte såga i hästens mun, utan snabba lätta tygeltag samtidigt som du ramar in hästen med dina ben. Jag brukar rida serpentinbågar för att få hästarna mjuka i sidorna, bra uppvärmningsövning!

Jennifer: Vad tycker du att linnea swärd ska åka och provrida en häst?
Vad komemr hon göra med vicke?
Hur gammal är den hästen?

Svar;
Kul för henne, väldigt läorikt att rida flera olika hästar, man utvecklas som ryttare väldigt mycket då.

Anonym: Vad har du för sadlar? Har du en eller flera?
Svar:
Casanova och OJ OJ har samma sadel, en Euroridning, Ove har en egen dressyrsadel, vet faktiskt inte märket, ska kolla upp det! Ska spara pengar till en hoppsadel!


Anna: Vilka blogga följer du?  Dressyrmupparna, TeamSL, sedan så klickar jag runt i alla bloggar som kommenterar min, Nyfiken på vilka ni är=) Läser säkert 20 bloggar varje dag! =)

Hur ser ett vanligt ridpass ut för dig? Vid dressyrträning: Skrittarfram ordentligt, joggar i lågform tills de känns smidiga och med mig, plockar upp de i en högre form, gör rörelser, joggar av i lågform igen, och sedan skrittar jag ut på de för att de ska på varierat underlag.

Hur ser en vanlig vecka ut för dig? Skola mån-fre, är alltid i stallet direkt efter skolan,följer inte med kompisar hem just för att jag alltid ska till stallet, däremot har jag förstående vänner så de följer ofta med mig och hjälper till i stallet och rider med mig =) Helgerna består oftast av tävlingar!

Hur många timmar lägger du ner på att vara i stallet varje dag? Olika, men det tar cirka 40 min att fixa stallet, mockning, sopa, fixa foder. Sedan spolar vi av alla hästars ben och byter täcken. Om jag sedan ska rida tre hästar så tar det tid! =)

Har du någon gång trillat av och slagit dig ordentligt? Nej inte ännu (pepparpeppar) men jag har ramlat av många gånger! =) Landar mjukt ;)

Vilka är dina hästars bästa egenskaper? OJ OJ- Energisk! Casanova- Snäll i alla lägen Sir Owein- arbetsmoralen

Hästliv dig själv med 5 ord! :)  Envis, rätt vilja, vinnarskalle, kärleksfull, omtänksam



0 Kommentarer till "Svar på frågorna"






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0